Behram-begova medresa pruža čvrstu i široku osnovu za izgradnju vjerničke, islamski svjesne, potpune, stabilne i široko obrazovane ličnosti. U ciju što bolje pripreme za buduće školovanje i spremnost za životne izazove, nastavni proces obuhvata veliki broj predmeta iz pet nastavnih područja.
Nastava se odvija u jednoj smjeni. Nastavni predmeti redovne nastave u nastavnom planu Medrese razvrstani su u nastavna područja:
I Islamsko područje | II Jezičko područje | III Društveno područje | IV Prirodno-matematičko područje | V Multidisciplinarno područje |
---|---|---|---|---|
Kiraet | Bosanski jezik | Historija | Matematika | Informatika |
Akaid | Arapski jezik | Geografija | Fizika | Tjelesni i zdravstveni odgoj |
Fikh | Engleski jezik | Filozofija | Hemija | Demokratija i ljudska prava |
Ahlak | Psihologija | Biologija | ||
Tefsir | Logika | |||
Hadis | Sociologija | |||
Povijest islama |
U trećem i četvrtom razredu učenici pohađaju i dva nastavna predmeta izborne nastave. Na kraju drugog razreda oni odaberu predmete od ponuđenih parova, te, početkom trećeg razreda, počnu pohađati nastavu izabranih predmeta. Kombinacije predmeta koje učenici mogu da izaberu su tako koncipirane da budu priprema za budući studij učenika. Kombinacije su sljedeće:
- Islamske nauke (kiraet-fikh)
- Bosanski i strani jezik (Bosanski jezik-Arapski jezik; Bosanski jezik-Engleski jezik; Bosanski jezik-Njemački jezik; Bosanski jezik-Turski jezik)
- Strani jezici (Engleski jezik-Arapski jezik; Arapski jezik-Turski jezik; Engleski jezik-Turski jezik; Engleski jezik-Njemački jezik)
- Društvene nauke (historija-latinski jezik, historija-geografija, psihologija-pedagogija)
- Prirodno-matematičke nauke (matematika-fizika, matematika-informatika, biologija- hemija, biologija-fizika, hemija-fizika)
Iznimno se učenicima omogućava i pohađanje trećeg izbornog predmeta u sljedećim kombinacijama: biologija-hemija-latinski jezik; kiraet-fikh-arapski jezik i matematika-fizika-informatika.
Prvi i drugi izborni predmeti se polažu na eksternoj maturi.
Ostali vidovi nastavnog rada su: fakultativna nastava, kursna nastava, praksa učenika, vannastavne aktivnosti, dodatna nastava, dopunska nastava, rad s nadarenim i talentiranim učenicima, te rad s odjeljenjskom zajednicom.
Program odgojnog rada realizira se u učeničkom domu u popodnevnim satima, u skladu s programom koji je sadržan u Nastavnom planu i programu medrese i rasporedu dnevnih aktivnosti. Ovaj program realiziraju profesori angažirani u odgojnom radu. Program se realizira s odjeljenjskim, radnim i interesnim grupama, kao i individualno.
U pravilu, nastavni rad u medresi realizira se u prvoj smjeni, a odgojni u drugoj smjeni.
Specifičnost medrese predstavlja cjelodnevni rad i boravak učenika u njenom kompleksu, koji sadrži učenički dom sa sadržajima za učenje, vannastavni rad, zadovaljavanje interesa i životnih potreba učenika, te odmor i rekreaciju, u skladu s pravilima kućnog reda i rasporedom dnevnih aktivnosti.
Odgojni rad se realizira u slijedećim oblastima:
- Moralni odgoj
- Intelektualno-kreativni odgoj
- Radni odgoj
- Zdravstveno-higijenski i fizički odgoj
- Estetski odgoj
- Slobodno vrijeme i rekreacija
- Samoodgoj