ODNOS UČITELJA PREMA UČENIKU

DOI: https://doi.org/10.58584/2490-3752.2020.6.5.109

Autor

Merzija Kasumović

Sažetak

Učenje je prva naredba upućena ljudima od Boga, a poučavanje predstavlja jednu od najuzvišenijih misija koja im je povjerena. Učitelj mora posjedovati visoke intelektualne, moralne, stručne, i druge kvalitete kako bi zadovoljio vjerske i pedagoške kriterije. Moderno doba preispituje čak i provjerene vrijednosti, a poučavanje danas dobija sasvim nove forme i zahtjeve. Tradicionalni pristup, njegovan kod islamske uleme stoljećima, ne samo da nije izgubio na vrijednosti, nego bi mogao poslužiti kao paradigma za svaki moderni vid stjecanja znanja, a tehnološke mogućnosti dodatno obavezuju učitelja. Dok je u ranim stoljećima islama posjećenost halki svjedočila o popularnosti a nerijetko i o veličini jednog alima, danas su to, između ostalog, i evaluacije rada profesora u naprednim univerzitetima i školama u svijetu.

Ključne riječi

Profesor (učitelj), učenik, stručnost, profesionalne i moralne kvalitete, uzoriti prethodnici, moderni izazovi u edukaciji, evaluacija rada.