PINKIZACIJA BOSANSKOHERCEGOVAČKOG DRUŠTVA

DOI: https://doi.org/10.58584/2490-3752.2022.8.8.89

UDK: 316.7:7.011.28(497.6)

Autor

mr. Ervin Sejdinović

Sažetak

Kultura je sveukupni ljudski materijalni i duhovni proizvod. Masovna kultura jeste posebna vrsta kulture koju konzumiraju široke narodne mase. Do naroda se masovna kultura prenosi masovnim (mass) medijima. U bosanskohercegovačkom društvu, u posljednjih dvadeset godina, primjetna je posebna vrsta masovne kulture koja se prenosi preko Pink kanala. Tvorevine te pojave označit ćemo nazivom „pinkizacija“ bosanskohercegovačkog društva. Sadržaji koji Pink kanali nude su većinom šund, s velikom dozom nemorala. Oni se više ne prenose samo televizijom kao, donedavno primarnog mass-medija, već sve više internetom kao trenutno dominantnim mass-medijom. Posljedica toga jeste gubljenje društvenih vrijednosti među društvenim subjektima u bosanskohercegovačkom društvu. Onaj ko upravlja masovnom kulturom i njenim širenjem preko mass-medija, usmjerava društvo u željenom pravcu odnosno formira vrijednosti određenog društva. Bosanskohercegovačko društvo je u bližoj prošlosti preživjelo Agresiju i Genocid. Međutim, njegove određene strukture, poput porodice, braka i obrazovanja bivaju pod „agresijom“ ovakve masovne kulture. Razlog zašto je djelovanje masovne kulture specifično leži u naučnoj činjenici da ona neprimjetno ulazi u ljudsku svijest te izaziva određenu vrstu ovisnosti. Naučnici u bosanskohercegovačkom društvu treba da traže adekvatne odgovore na ovakvu vrstu kulturne agresije kako bi samo društvo sačuvalo svoj sistem vrijednosti.

Ključne riječi

kultura, masovna kultura, mass-mediji, vrijednosti, bosanskohercegovačko drušvo.